ثبت سفارش کالا و مراحل آن
مدارک مورد نیاز برای اخذ مجوز ثبت سفارش کالا
✓ کارت بازرگانی
✓ پیش فاکتور یا پروفرما
✓ کاتالوگ یا بروشور به منظور معرفی کامل کالاهای وارداتی
✓ اخذ شناسه فروشنده از سامانه فیدا
✓ اخذ گواهی های فنی از دستگاه های مربوطه
مراحل ثبت سفارش برای واردات کالا
✓ اخذ فاکتور فروش یا پروفرما از فروشنده کالا
✓ دریافت کد تعرفه کالای وارداتی
✓ بررسی ارزش کالا در سامانه TSC گمرک
✓ بررسی اولویت کالایی و ارزی
✓ تکمیل فرم ثبت سفارش کالا به صورت الکترونیک و از طریق
سامانه ثبت سفارش کالای سازمان توسعه و تجارت ایران
✓ بررسی شمول مجوزهای مورد نیاز (درصورت نیاز اخذ از سازمان
ذیربط)
✓ دریافت تاییدیه سند ثبت سفارش کالا توسط کارشناسان مربوطه
✓ مراجعه به یک شرکت بیمه و دریافت بیمه نامه حمل و نقل کالا
✓ گشایش اعتبار با ارائه پروفورم و تهیه و تحویل اسناد خرید و حمل
به بانک کارگزار
عملیات ثبت سفارش برای واردات هرگونه کالا و محصولی به کشور (به غیر از برخی استثنائات) الزامی میباشد و به هیچ عنوان نمیتوان از اهمیت اخذ مجوز ثبت سفارش که از اولین شروط واردات کالاست، غافل شد. پروسه دریافت این مجوز مانند اغلب فعالیت های تجاری به صورت الکترونیکی باید صورت بگیرد؛ اما از آنجا که برخورداری از کارت بازرگانی معتبر ضروری میباشد، شما میتوانید یک شرکت ترخیص کالای معتبر هماهنگ کرده و مراحل ثبت سفارش بازرگانی را به طور کامل به آنها بسپارید. دقت داشته باشید که فرایند ثبت سفارش واردات از اهمیت بالایی برخوردار است و اطلاعات هر مرحله از ثبت سفارش اعم از ثبت پیش فاکتور و دریافت مجوزهای قانونی مورد نیاز باید با دقت بسیار بالایی صورت بگیرند؛ به همین منظور، دانش، اطلاعات، تجربه و مهارت افرادی که قصد اخذ مجوز ثبت سفارش را دارند، باید مورد توجه قرار بگیرد. تمام تلاش کارشناسان و تیم ترخیص بر این است تا شما تجارتی راحت تر و پرسودتر را تجربه کنید.
خدمات ثبت سفارش گمرکی از مهمترین خدمات ما در این حوزه میباشد که صفر تا صد مراحل ثبت سفارش را برای اخذ مجوزی معتبر و مناسب از وزارت صمت برای مشتریان خود انجام میدهیم.